Reshoring study as corporate strategy, starting from the offshoring analysis. Historical spots on globalization and focus on the fashion sector, with the Burberry case study. Demonstration that reshoring could enhance the brand perception.

Studio del reshoring come strategia aziendale partendo dall'offshoring. Excursus storico con cenni alla globalizzazione e focus sul settore del fashion tramite il caso studio di Burberry. Dimostrazione di come il reshoring possa rafforzare la percezione del brand.

Reshoring: un strategia innovativa?

PERACCHIA, ELENA
2017/2018

Abstract

Studio del reshoring come strategia aziendale partendo dall'offshoring. Excursus storico con cenni alla globalizzazione e focus sul settore del fashion tramite il caso studio di Burberry. Dimostrazione di come il reshoring possa rafforzare la percezione del brand.
ENG
Reshoring study as corporate strategy, starting from the offshoring analysis. Historical spots on globalization and focus on the fashion sector, with the Burberry case study. Demonstration that reshoring could enhance the brand perception.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14240/99010