This thesis focuses on the creation of the brand identity and communication strategy of "Voglia di", a mobile food delivery app whose main goal is to satisfy users' food cravings. Initially, the brand identity theory is analyzed, with an in-depth illustration of the concept of visual identity and the different design phases associated with it. Subsequently, an in-depth analysis of the food delivery scenario is conducted, examining its origins, the current market and positioning strategies. The communication strategies to ensure the effectiveness of the most appropriate channels for the sector are also examined. Finally, the theory that underpins the entire work is given substance, observing in detail the creation of the brand identity and communication strategy for the "Voglia di" app. This integrated approach allows us to outline a clear and articulated picture of the strategic choices adopted, contributing to a deeper understanding of the project.

L’elaborato in questione si concentra sulla creazione della brand identity e della strategia comunicativa di "Voglia di", un’app mobile di food delivery il cui obiettivo principale è soddisfare le voglie di cibo degli utenti. Inizialmente, si analizza la teoria della brand identity, con un’illustrazione approfondita del concetto di identità visiva e delle diverse fasi progettuali ad essa associate. Successivamente, si conduce un’analisi approfondita dello scenario del food delivery, esaminandone le origini, il mercato attuale e le strategie di posizionamento. Si esaminano inoltre le strategie comunicative per garantire l’efficacia dei canali più appropriati per il settore. Infine, si dà concretezza alla teoria che sostiene l’intero lavoro, osservando in dettaglio la creazione della brand identity e della strategia comunicativa per l’app "Voglia di". Questo approccio integrato permette di delineare un quadro chiaro e articolato delle scelte strategiche adottate, contribuendo a una comprensione più approfondita del progetto.

“Voglia di” brand identity - Creazione della brand identity e della strategia di comunicazione per un’app di food delivery

SCARPATI, STEFANIA
2023/2024

Abstract

L’elaborato in questione si concentra sulla creazione della brand identity e della strategia comunicativa di "Voglia di", un’app mobile di food delivery il cui obiettivo principale è soddisfare le voglie di cibo degli utenti. Inizialmente, si analizza la teoria della brand identity, con un’illustrazione approfondita del concetto di identità visiva e delle diverse fasi progettuali ad essa associate. Successivamente, si conduce un’analisi approfondita dello scenario del food delivery, esaminandone le origini, il mercato attuale e le strategie di posizionamento. Si esaminano inoltre le strategie comunicative per garantire l’efficacia dei canali più appropriati per il settore. Infine, si dà concretezza alla teoria che sostiene l’intero lavoro, osservando in dettaglio la creazione della brand identity e della strategia comunicativa per l’app "Voglia di". Questo approccio integrato permette di delineare un quadro chiaro e articolato delle scelte strategiche adottate, contribuendo a una comprensione più approfondita del progetto.
“Voglia di” brand identity - Creation of brand identity and communication strategy for a food delivery app
This thesis focuses on the creation of the brand identity and communication strategy of "Voglia di", a mobile food delivery app whose main goal is to satisfy users' food cravings. Initially, the brand identity theory is analyzed, with an in-depth illustration of the concept of visual identity and the different design phases associated with it. Subsequently, an in-depth analysis of the food delivery scenario is conducted, examining its origins, the current market and positioning strategies. The communication strategies to ensure the effectiveness of the most appropriate channels for the sector are also examined. Finally, the theory that underpins the entire work is given substance, observing in detail the creation of the brand identity and communication strategy for the "Voglia di" app. This integrated approach allows us to outline a clear and articulated picture of the strategic choices adopted, contributing to a deeper understanding of the project.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14240/9652