This paper analyzes the researches in Poland and Northern Italy about the use of social networks and the use of the online banking system. The two studies are analyzed in parallel and we focus on the panel data model, the construction of variables and we come to conclusion that banks with a stronger online activity and banks which have an active profile on social networks increase their willingness of transparency to depositors and, as a reflection, the positive opinions that they have about their bank. There's even a growth of the market discipline, due to the increase of the power of depositors

La relazione si occupa di evidenziare la ricerca condotta in Polonia e nel Nord Italia nell'uso dei social network e del sistema di online banking. Vengono analizzati parallelamente i due tipi di studi, le costruzioni dei modelli e delle variabili e i risultati, arrivando alla conclusione che una maggiore attività online delle banche e la presenza di profili attivi sui social network incrementa la trasparenza e stimola la percezione positiva che i risparmiatori possono avere rispetto al loro istituto, aumentando così la disciplina di mercato.

I Social Media nelle Banche di Credito Cooperativo: evidenze dalla Polonia e dal Nord Italia

DALL'ANGELO, GIORGIA
2017/2018

Abstract

La relazione si occupa di evidenziare la ricerca condotta in Polonia e nel Nord Italia nell'uso dei social network e del sistema di online banking. Vengono analizzati parallelamente i due tipi di studi, le costruzioni dei modelli e delle variabili e i risultati, arrivando alla conclusione che una maggiore attività online delle banche e la presenza di profili attivi sui social network incrementa la trasparenza e stimola la percezione positiva che i risparmiatori possono avere rispetto al loro istituto, aumentando così la disciplina di mercato.
ITA
This paper analyzes the researches in Poland and Northern Italy about the use of social networks and the use of the online banking system. The two studies are analyzed in parallel and we focus on the panel data model, the construction of variables and we come to conclusion that banks with a stronger online activity and banks which have an active profile on social networks increase their willingness of transparency to depositors and, as a reflection, the positive opinions that they have about their bank. There's even a growth of the market discipline, due to the increase of the power of depositors
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14240/95381