This thesis is the result of a passionate interest in the products of my country, of which I understood the real value and prestige during my studies and work experiences spent abroad. My area of research is the "Business Model Innovation" and I am going to analyze the "Made in Italy" marketing mark and its origins, with a clear focus on Food, to continue with the study of an Italian successful company, Eataly, that has been able to go international through a revolutionary business model leveraging social movements and making as core element of its value proposition, the "Made in Italy" and the culinary delights that Italy offers.

Questa tesi è il risultato di un appassionato interesse per i prodotti del mio paese, di cui ho capito il valore reale ed il prestigio durante i miei studi e le mie esperienze lavorative all'estero. La mia area di ricerca è la "Business Model Innovation"; analizzerò il marchio "Made in Italy" e le sue origini, con un chiaro focus sul settore Food and Beverage. Proseguirò, infine, con lo studio di un'azienda italiana di successo, Eataly, che ha raggiunto una dimensione internazionale attraverso un modello di business rivoluzionario, facendo leva sui movimenti sociali ed impostando come value proposition il "Made in Italy" e l'inestimabile patrimonio eno-gastronomico italiano.

Made in Eataly: come il disruptive marketplace italiano del settore del food&beverage ha creato un business da cinquecento milioni di euro attraverso un business model rivoluzionario e la diffusione del brand "Made in Italy"

ZUCCHETTI, LEONARDO
2017/2018

Abstract

Questa tesi è il risultato di un appassionato interesse per i prodotti del mio paese, di cui ho capito il valore reale ed il prestigio durante i miei studi e le mie esperienze lavorative all'estero. La mia area di ricerca è la "Business Model Innovation"; analizzerò il marchio "Made in Italy" e le sue origini, con un chiaro focus sul settore Food and Beverage. Proseguirò, infine, con lo studio di un'azienda italiana di successo, Eataly, che ha raggiunto una dimensione internazionale attraverso un modello di business rivoluzionario, facendo leva sui movimenti sociali ed impostando come value proposition il "Made in Italy" e l'inestimabile patrimonio eno-gastronomico italiano.
ENG
This thesis is the result of a passionate interest in the products of my country, of which I understood the real value and prestige during my studies and work experiences spent abroad. My area of research is the "Business Model Innovation" and I am going to analyze the "Made in Italy" marketing mark and its origins, with a clear focus on Food, to continue with the study of an Italian successful company, Eataly, that has been able to go international through a revolutionary business model leveraging social movements and making as core element of its value proposition, the "Made in Italy" and the culinary delights that Italy offers.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14240/93565