In this thesis I will show you my vision on the world of eyewear, which has always fascinated me not only for its innovative shapes, but also as a simple but significant detail that expresses the personality of each of us. In the first chapter you will see a brief excursus on the history of eyewear, how to find the frame that best suits your face and then its evolution not only as an accessory in fashion, but made an object unique with technology. In the second chapter I will illustrate the renowned company Luxottica starting from the story that began with a small workshop of ten people to become the most famous and well-known company in the world, passing to the product and innovations that have been made on the glasses, the 'vertical integration', the focus and distinctive character of the company, the analysis of the bag and its presence in the world. In the third chapter I will tell you in a similar way to the previous chapter about the company Italia Independent founded by Lapo Elkann, where I also had the opportunity to make my first work experience with a three-month internship at the Commercial Office. In the fourth chapter I will compare the two companies, Luxottica and Italia Independent, bringing out the differences in the different business areas such as: acquisitions, product quality, marketing and market presence.

In questa tesi di laurea vi illustrerò la mia visione sul mondo dell'occhialeria, che mi ha da sempre affascinata non solo per le forme innovative, ma anche come dettaglio semplice ma significativo che esprime la personalità di ognuno di noi. Nel primo capitolo potrete visionare un escursus sintetico sulla storia dell'occhiale, come trovare la montatura più adatta al proprio viso e successivamente alla sua evoluzione non solo come accessorio nella moda, ma reso un oggetto unico con la tecnologia. Nel secondo capitolo illustrerò la rinomata azienda Luxottica partendo dalla storia che ebbe inizio con un piccolo laboratorio composto da dieci persone sino a diventare l'azienda più famosa e conosciuta al mondo; passando al prodotto e alle innovazioni che sono state apportate sugli occhiali, all'¿integrazione verticale¿, il fulcro e il carattere distintivo dell'azienda, all'analisi di borsa e alla sua presenza nel mondo. Nel terzo capitolo vi racconterò in modo similare al capitolo precedente l'azienda Italia Independent fondata da Lapo Elkann, in cui ho avuto inoltre la possibilità di effettuare la mia prima esperienza lavorativa con un tirocinio curricolare della durata di tre mesi presso l'Ufficio Commerciale. Nel quarto capitolo comparerò le due aziende, Luxottica e Italia Independent, facendo emergere le differenze nelle diverse aree aziendali quali: acquisizioni, qualità del prodotto, marketing e presenza sul mercato.

LOOK For a bright future

MALAGNINI, CHIARA
2017/2018

Abstract

In questa tesi di laurea vi illustrerò la mia visione sul mondo dell'occhialeria, che mi ha da sempre affascinata non solo per le forme innovative, ma anche come dettaglio semplice ma significativo che esprime la personalità di ognuno di noi. Nel primo capitolo potrete visionare un escursus sintetico sulla storia dell'occhiale, come trovare la montatura più adatta al proprio viso e successivamente alla sua evoluzione non solo come accessorio nella moda, ma reso un oggetto unico con la tecnologia. Nel secondo capitolo illustrerò la rinomata azienda Luxottica partendo dalla storia che ebbe inizio con un piccolo laboratorio composto da dieci persone sino a diventare l'azienda più famosa e conosciuta al mondo; passando al prodotto e alle innovazioni che sono state apportate sugli occhiali, all'¿integrazione verticale¿, il fulcro e il carattere distintivo dell'azienda, all'analisi di borsa e alla sua presenza nel mondo. Nel terzo capitolo vi racconterò in modo similare al capitolo precedente l'azienda Italia Independent fondata da Lapo Elkann, in cui ho avuto inoltre la possibilità di effettuare la mia prima esperienza lavorativa con un tirocinio curricolare della durata di tre mesi presso l'Ufficio Commerciale. Nel quarto capitolo comparerò le due aziende, Luxottica e Italia Independent, facendo emergere le differenze nelle diverse aree aziendali quali: acquisizioni, qualità del prodotto, marketing e presenza sul mercato.
ITA
In this thesis I will show you my vision on the world of eyewear, which has always fascinated me not only for its innovative shapes, but also as a simple but significant detail that expresses the personality of each of us. In the first chapter you will see a brief excursus on the history of eyewear, how to find the frame that best suits your face and then its evolution not only as an accessory in fashion, but made an object unique with technology. In the second chapter I will illustrate the renowned company Luxottica starting from the story that began with a small workshop of ten people to become the most famous and well-known company in the world, passing to the product and innovations that have been made on the glasses, the 'vertical integration', the focus and distinctive character of the company, the analysis of the bag and its presence in the world. In the third chapter I will tell you in a similar way to the previous chapter about the company Italia Independent founded by Lapo Elkann, where I also had the opportunity to make my first work experience with a three-month internship at the Commercial Office. In the fourth chapter I will compare the two companies, Luxottica and Italia Independent, bringing out the differences in the different business areas such as: acquisitions, product quality, marketing and market presence.
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