This work was born within the project of educational robotics developed for the Special Olympics in Turin 2022 together with the laboratory Gallino and which involved the following students of the course of Education: Demartis Marco - external collaborator; Crino Ronny - academic year trainee 2021/2022; Franciscono Alice - academic year trainee 2021/2022 Ayari Tarek Emiliano - external collaborator. Specifically, this paper is an analysis of the possible links between robotics and sport, which will be supported by examples of the activities carried out during the event. Therefore, this thesis is inserted as a third part (of four) of a larger work that, as a whole, will touch all the theoretical, practical and evaluative aspects of the project. ​

Il presente lavoro nasce all’interno del progetto di robotica educativa sviluppato per le Special Olympics di Torino 2022 assieme al laboratorio Gallino e che ha visto coinvolti i seguenti studenti del corso di Scienze dell’Educazione: Demartis Marco – collaboratore esterno; Crino Ronny – tirocinante anno accademico 2021/2022; Franciscono Alice – tirocinante anno accademico 2021/2022 Ayari Tarek Emiliano – collaboratore esterno. Nello specifico, questo elaborato è un’analisi dei possibili legami tra la robotica e lo sport, che verrà avvalorata tramite esempi delle attività svolte durante l’evento. Pertanto la presente tesi si inserisce come parte terza (di quattro) di un’opera più ampia che, nel suo insieme, toccherà tutti gli aspetti teorici, pratici e valutativi del progetto. ​

Special Olympics e robotica educativa. Sport e robotica

DEMARTIS, MARCO
2021/2022

Abstract

Il presente lavoro nasce all’interno del progetto di robotica educativa sviluppato per le Special Olympics di Torino 2022 assieme al laboratorio Gallino e che ha visto coinvolti i seguenti studenti del corso di Scienze dell’Educazione: Demartis Marco – collaboratore esterno; Crino Ronny – tirocinante anno accademico 2021/2022; Franciscono Alice – tirocinante anno accademico 2021/2022 Ayari Tarek Emiliano – collaboratore esterno. Nello specifico, questo elaborato è un’analisi dei possibili legami tra la robotica e lo sport, che verrà avvalorata tramite esempi delle attività svolte durante l’evento. Pertanto la presente tesi si inserisce come parte terza (di quattro) di un’opera più ampia che, nel suo insieme, toccherà tutti gli aspetti teorici, pratici e valutativi del progetto. ​
ITA
This work was born within the project of educational robotics developed for the Special Olympics in Turin 2022 together with the laboratory Gallino and which involved the following students of the course of Education: Demartis Marco - external collaborator; Crino Ronny - academic year trainee 2021/2022; Franciscono Alice - academic year trainee 2021/2022 Ayari Tarek Emiliano - external collaborator. Specifically, this paper is an analysis of the possible links between robotics and sport, which will be supported by examples of the activities carried out during the event. Therefore, this thesis is inserted as a third part (of four) of a larger work that, as a whole, will touch all the theoretical, practical and evaluative aspects of the project. ​
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