The thesis addresses the topic of unconventional marketing, also known as guerrilla marketing. The paper reports and highlights the analysis, and research of application methods, which are used in non-conventional marketing through three chapters. The first chapter analyzes marketing as we know it today and the general goddess that we have of it, introducing us in the world of the marketing, the second chapter examines the tactics and the methods that are used and applied to make the Guerrilla Marketing; the third chapter, the concluding one, reports on some case studies which have been examined and which apply practice to theory.

La tesi affronta il tema del Marketing non convenzionale, conosciuto anche come Guerrilla Marketing. L'elaborato, riporta ed evidenzia le analisi, e le ricerche dei metodi applicativi, che vengono utilizzati nel marketing non convenzionale attraverso tre capitoli. Il primo capitolo analizza il marketing come lo conosciamo oggi e l'dea generale che abbiamo di esso, introducendoci nel mondo del marketing, il secondo capitolo esamina le tattiche e i metodi che vengono utilizzati e applicati per fare il Guerrilla Marketing; il terzo capitolo, quello conclusivo, riporta alcuni casi studio presi in esame, che applicano la pratica alla teoria.

Guerrilla Marketing: approcci e metodi non convenzionali per attrarre il consumatore post-moderno

ROTA, GIULIA
2023/2024

Abstract

La tesi affronta il tema del Marketing non convenzionale, conosciuto anche come Guerrilla Marketing. L'elaborato, riporta ed evidenzia le analisi, e le ricerche dei metodi applicativi, che vengono utilizzati nel marketing non convenzionale attraverso tre capitoli. Il primo capitolo analizza il marketing come lo conosciamo oggi e l'dea generale che abbiamo di esso, introducendoci nel mondo del marketing, il secondo capitolo esamina le tattiche e i metodi che vengono utilizzati e applicati per fare il Guerrilla Marketing; il terzo capitolo, quello conclusivo, riporta alcuni casi studio presi in esame, che applicano la pratica alla teoria.
Guerrilla Marketing: unconventional approaches and methods to attract the post-modern consumer
The thesis addresses the topic of unconventional marketing, also known as guerrilla marketing. The paper reports and highlights the analysis, and research of application methods, which are used in non-conventional marketing through three chapters. The first chapter analyzes marketing as we know it today and the general goddess that we have of it, introducing us in the world of the marketing, the second chapter examines the tactics and the methods that are used and applied to make the Guerrilla Marketing; the third chapter, the concluding one, reports on some case studies which have been examined and which apply practice to theory.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14240/6893