Starting from the case study of the social entrepreneurship ¿Alveare che dice Si¿, the present dissertation intends to analyze the ways in which the current business reality, acting in the agribusiness sector, develop innovations and how they communicate them. To proceed with an organized exposition, it has been identified three perspectives towards the enterprises orient their innovative behaviors: short chain, services innovation and products innovation. For each innovative perspective, it will be presented entrepreneurship and startup defining their mission and services offered. Later there will be an analyze of online and offline communication strategies adopted by ¿Alveare che dice Si¿ during its Italian tour.

A partire dal caso di studio dell'impresa sociale innovativa ¿Alveare che dice Si¿, il presente elaborato intende analizzare le modalità con cui le attuali realtà imprenditoriali operanti nel settore agro-alimentare sviluppano innovazioni e come le comunicano. Per procedere ad una rassegna ordinata sono stati individuati 3 prospettive verso cui le imprese orientano i loro comportamenti innovativi: km0, innovazioni dei servizi, innovazioni di prodotto. Per ciascuna prospettiva di innovazione vengono presentate imprese e startup definendone mission e servizi offerti. Successivamente si procede ad un'analisi delle strategie comunicative online e offline adottate dall'Alveare che dice Si in occasione del suo tour italiano.

Comunicare la food innovation: il caso di "Alveare che dice Sì!"

SEMINATO, REBECCA
2015/2016

Abstract

A partire dal caso di studio dell'impresa sociale innovativa ¿Alveare che dice Si¿, il presente elaborato intende analizzare le modalità con cui le attuali realtà imprenditoriali operanti nel settore agro-alimentare sviluppano innovazioni e come le comunicano. Per procedere ad una rassegna ordinata sono stati individuati 3 prospettive verso cui le imprese orientano i loro comportamenti innovativi: km0, innovazioni dei servizi, innovazioni di prodotto. Per ciascuna prospettiva di innovazione vengono presentate imprese e startup definendone mission e servizi offerti. Successivamente si procede ad un'analisi delle strategie comunicative online e offline adottate dall'Alveare che dice Si in occasione del suo tour italiano.
ITA
Starting from the case study of the social entrepreneurship ¿Alveare che dice Si¿, the present dissertation intends to analyze the ways in which the current business reality, acting in the agribusiness sector, develop innovations and how they communicate them. To proceed with an organized exposition, it has been identified three perspectives towards the enterprises orient their innovative behaviors: short chain, services innovation and products innovation. For each innovative perspective, it will be presented entrepreneurship and startup defining their mission and services offered. Later there will be an analyze of online and offline communication strategies adopted by ¿Alveare che dice Si¿ during its Italian tour.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14240/54329