Automotive is a constantly changing industry. In recent years, numerous agreements, partnerships and alliances have been concluded between automobile manufacturers around the world, but certainly the most important alliance in the last period was the one between Fiat and Chrysler, which projected the two companies to seventh place in the ranking of the largest OEMs globally. One of the challenges that Fiat-Chrysler is facing is the entry and the confirmation in different markets and characterized by distinct preferences, habits, tax policies, dimensions and laws. So the change in automotive processes is affecting all aspects of the industry and is changing the way on which manufacturers develop their product policies and manufacturing organizations. These events show a growing need in the figure of RPT Manager (related parties transaction manager), which has the role to be a broker between two large companies with Fiat and Chrysler, able to communicate and to connect the two companies , JV, affiliates disseminated in Worldwide. The RPT Manager role is to facilitate the relationship between the two Fiat-Chrysler companies through the conclusion of contracts and the manage of the approval process, the economics and the world-bound tax and legal framework for development and service activities.

L' automotive è un settore in continuo cambiamento. Negli ultimi anni sono stati stipulati numerosi accordi, collaborazioni e alleanze fra case automobilistiche di tutto il mondo, ma sicuramente l'alleanza di maggior rilevanza nell'ultimo periodo è stata quella fra Fiat e Chrysler, che ha proiettato le due aziende verso il settimo posto nel ranking dei più grandi OEM a livello globale. Una delle sfide che Fiat-Chrysler sta affrontando riguarda l'ingresso e la conferma in mercati molto diversi tra loro e caratterizzati da preferenze, abitudini, politiche fiscali, dimensioni e leggi assolutamente distinti. Quindi il cambiamento dei processi riguardanti l'industria automobilistica sta influenzando tutti gli aspetti del settore, e sta cambiando pesantemente il modo in cui i costruttori concepiscono le loro politiche di prodotto e le loro organizzazioni produttive. Gli avvenimenti in atto mostrano un crescente bisogno della figura l'RPT Manager (related parties transaction manager) che faccia da intermediario tra due grandi aziende con Fiat e Chrysler, in grado di comunicare e saper mettere in comunicazione case madri, JV, affiliate disseminate in tutto il mondo. Il ruolo dell'RPT Manager è quello di facilitare le relazioni tra le due case madri Fiat-Chrysler attraverso la stipula di contratti che possano regolarizzare il processo di approvazione, gli economics e l'ambito legato al mondo tax e legal per attività di sviluppo e servizio.

RPT Manager ¿ Related Parties Transaction Una nuova figura nel panorama delle multinazionali

BRUNATTO, ELENA
2016/2017

Abstract

L' automotive è un settore in continuo cambiamento. Negli ultimi anni sono stati stipulati numerosi accordi, collaborazioni e alleanze fra case automobilistiche di tutto il mondo, ma sicuramente l'alleanza di maggior rilevanza nell'ultimo periodo è stata quella fra Fiat e Chrysler, che ha proiettato le due aziende verso il settimo posto nel ranking dei più grandi OEM a livello globale. Una delle sfide che Fiat-Chrysler sta affrontando riguarda l'ingresso e la conferma in mercati molto diversi tra loro e caratterizzati da preferenze, abitudini, politiche fiscali, dimensioni e leggi assolutamente distinti. Quindi il cambiamento dei processi riguardanti l'industria automobilistica sta influenzando tutti gli aspetti del settore, e sta cambiando pesantemente il modo in cui i costruttori concepiscono le loro politiche di prodotto e le loro organizzazioni produttive. Gli avvenimenti in atto mostrano un crescente bisogno della figura l'RPT Manager (related parties transaction manager) che faccia da intermediario tra due grandi aziende con Fiat e Chrysler, in grado di comunicare e saper mettere in comunicazione case madri, JV, affiliate disseminate in tutto il mondo. Il ruolo dell'RPT Manager è quello di facilitare le relazioni tra le due case madri Fiat-Chrysler attraverso la stipula di contratti che possano regolarizzare il processo di approvazione, gli economics e l'ambito legato al mondo tax e legal per attività di sviluppo e servizio.
ITA
Automotive is a constantly changing industry. In recent years, numerous agreements, partnerships and alliances have been concluded between automobile manufacturers around the world, but certainly the most important alliance in the last period was the one between Fiat and Chrysler, which projected the two companies to seventh place in the ranking of the largest OEMs globally. One of the challenges that Fiat-Chrysler is facing is the entry and the confirmation in different markets and characterized by distinct preferences, habits, tax policies, dimensions and laws. So the change in automotive processes is affecting all aspects of the industry and is changing the way on which manufacturers develop their product policies and manufacturing organizations. These events show a growing need in the figure of RPT Manager (related parties transaction manager), which has the role to be a broker between two large companies with Fiat and Chrysler, able to communicate and to connect the two companies , JV, affiliates disseminated in Worldwide. The RPT Manager role is to facilitate the relationship between the two Fiat-Chrysler companies through the conclusion of contracts and the manage of the approval process, the economics and the world-bound tax and legal framework for development and service activities.
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