Counseling in audiology is an important aspect of service delivery. Therefore, how audiologists interact with patients, and foster counseling relationships to help patients and families understand, and live with hearing loss, can impact outcomes of audiological interventions. Preliminary counseling can be beneficial to the outcome of the hearing aid in order to meet the expectations associated with quality of life and self-image. By listening attentively and patiently the counselor can begin to perceive the difficulties from the client's point of view and can help them to see things more clearly, possibly from a different perspective. Counseling is a way of enabling choice or change or of reducing confusion. With counseling techniques set in place, the goal of counseling-based aural rehabilitation is to improve the acceptance of hearing loss and satisfaction of hearing aids within the hearing-impaired population. The benefits of good listening are those of increasing patient-clinician satisfaction, making a more accurate diagnosis, saving time, increasing patient adherence to treatment, better patient outcomes, improving relationships, and fewer complaints from patients. Audiologists must develop and use good counseling and instructional skills and become an integral part of the total (re)habilitation process which not only focuses on the patient, but on the patient's family and their social support-network, as well. Audiologists need to develop individual goals for their patients and assist them in setting their own goals for treatment, and by doing so they must also consider the factors which affect patients after they leave the audiology clinic. Empathic listening is the key counseling skill which is used throughout the therapy sessions to build a good patient-clinician relationship and offer emotional support to patients. Empathy means understanding and feeling another person’s perspectives. However, the audiologist is not always able to understand the influence of this emotional component and, at the same time, the importance of the subject participating in the entire decision-making process. This sensitivity, however, will help distinguish the professional from the seller.

Il counseling in audioprotesi è un aspetto fondamentale. Pertanto, il modo in cui gli audioprotesisti interagiscono con i pazienti e promuovono relazioni di counseling per aiutare i pazienti e le famiglie a comprendere e convivere con la perdita dell'udito, può influire sui risultati degli interventi audioprotesici. Il counseling preliminare può essere vantaggioso per il risultato dell'applicazione dell’ apparecchio acustico al fine di soddisfare le aspettative associate alla qualità della vita e all'immagine di sé. Con un ascolto attento e paziente, il counselor può iniziare a percepire le difficoltà dal punto di vista del cliente e può aiutarlo a vedere le cose più chiaramente, possibilmente da una prospettiva diversa. Il counseling è un modo per arrivare ad una scelta o ad un cambiamento o per ridurre la confusione. L'obiettivo della riabilitazione uditiva basata sul counseling è migliorare l'accettazione della perdita dell'udito e la soddisfazione degli apparecchi acustici all'interno della popolazione con problemi di udito. I vantaggi di un buon ascolto sono quelli di aumentare la soddisfazione del paziente, fare una diagnosi più accurata, risparmiare tempo, aumentare l'adesione del paziente al trattamento, migliori risultati per il paziente, migliorare le relazioni e meno reclami da parte dei pazienti. Gli audioprotesisti devono sviluppare e utilizzare buone capacità di counseling, il quale deve diventare parte integrante del processo di (ri)abilitazione totale, che non si concentra solo sul paziente, ma anche sulla famiglia del paziente e sulla sua rete di supporto sociale. Gli audioprotesisti devono sviluppare obiettivi individuali per i loro pazienti e assisterli nella definizione dei propri obiettivi per il trattamento, e così facendo devono anche considerare i fattori che influenzano i pazienti dopo che hanno lasciato il centro acustico. L'ascolto empatico è l'abilità chiave di consulenza che viene utilizzata durante le sessioni di terapia per costruire una buona relazione paziente-audioprotesista e offrire supporto emotivo ai pazienti. Empatia significa comprendere e sentire le prospettive di un'altra persona. Tuttavia, l'audioprotesista non è sempre in grado di comprendere l'influenza di questa componente emotiva e, allo stesso tempo, l'importanza della partecipazione del soggetto all'intero processo decisionale. Questa sensibilità, tuttavia, aiuterà a distinguere il professionista dal venditore.

il ruolo dell audioprotesista nel counseling

PARANDERO, ANNA GEORGINA
2021/2022

Abstract

Il counseling in audioprotesi è un aspetto fondamentale. Pertanto, il modo in cui gli audioprotesisti interagiscono con i pazienti e promuovono relazioni di counseling per aiutare i pazienti e le famiglie a comprendere e convivere con la perdita dell'udito, può influire sui risultati degli interventi audioprotesici. Il counseling preliminare può essere vantaggioso per il risultato dell'applicazione dell’ apparecchio acustico al fine di soddisfare le aspettative associate alla qualità della vita e all'immagine di sé. Con un ascolto attento e paziente, il counselor può iniziare a percepire le difficoltà dal punto di vista del cliente e può aiutarlo a vedere le cose più chiaramente, possibilmente da una prospettiva diversa. Il counseling è un modo per arrivare ad una scelta o ad un cambiamento o per ridurre la confusione. L'obiettivo della riabilitazione uditiva basata sul counseling è migliorare l'accettazione della perdita dell'udito e la soddisfazione degli apparecchi acustici all'interno della popolazione con problemi di udito. I vantaggi di un buon ascolto sono quelli di aumentare la soddisfazione del paziente, fare una diagnosi più accurata, risparmiare tempo, aumentare l'adesione del paziente al trattamento, migliori risultati per il paziente, migliorare le relazioni e meno reclami da parte dei pazienti. Gli audioprotesisti devono sviluppare e utilizzare buone capacità di counseling, il quale deve diventare parte integrante del processo di (ri)abilitazione totale, che non si concentra solo sul paziente, ma anche sulla famiglia del paziente e sulla sua rete di supporto sociale. Gli audioprotesisti devono sviluppare obiettivi individuali per i loro pazienti e assisterli nella definizione dei propri obiettivi per il trattamento, e così facendo devono anche considerare i fattori che influenzano i pazienti dopo che hanno lasciato il centro acustico. L'ascolto empatico è l'abilità chiave di consulenza che viene utilizzata durante le sessioni di terapia per costruire una buona relazione paziente-audioprotesista e offrire supporto emotivo ai pazienti. Empatia significa comprendere e sentire le prospettive di un'altra persona. Tuttavia, l'audioprotesista non è sempre in grado di comprendere l'influenza di questa componente emotiva e, allo stesso tempo, l'importanza della partecipazione del soggetto all'intero processo decisionale. Questa sensibilità, tuttavia, aiuterà a distinguere il professionista dal venditore.
The role of audiologist in counselling
Counseling in audiology is an important aspect of service delivery. Therefore, how audiologists interact with patients, and foster counseling relationships to help patients and families understand, and live with hearing loss, can impact outcomes of audiological interventions. Preliminary counseling can be beneficial to the outcome of the hearing aid in order to meet the expectations associated with quality of life and self-image. By listening attentively and patiently the counselor can begin to perceive the difficulties from the client's point of view and can help them to see things more clearly, possibly from a different perspective. Counseling is a way of enabling choice or change or of reducing confusion. With counseling techniques set in place, the goal of counseling-based aural rehabilitation is to improve the acceptance of hearing loss and satisfaction of hearing aids within the hearing-impaired population. The benefits of good listening are those of increasing patient-clinician satisfaction, making a more accurate diagnosis, saving time, increasing patient adherence to treatment, better patient outcomes, improving relationships, and fewer complaints from patients. Audiologists must develop and use good counseling and instructional skills and become an integral part of the total (re)habilitation process which not only focuses on the patient, but on the patient's family and their social support-network, as well. Audiologists need to develop individual goals for their patients and assist them in setting their own goals for treatment, and by doing so they must also consider the factors which affect patients after they leave the audiology clinic. Empathic listening is the key counseling skill which is used throughout the therapy sessions to build a good patient-clinician relationship and offer emotional support to patients. Empathy means understanding and feeling another person’s perspectives. However, the audiologist is not always able to understand the influence of this emotional component and, at the same time, the importance of the subject participating in the entire decision-making process. This sensitivity, however, will help distinguish the professional from the seller.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14240/4796