In the course of the thesis will be analyzed the ways in which the brands are used for to involve the consumer emotionally, starting from the definition of marketing and connection with emotions and psychology. Attention will be placed on the characteristics of the emotional brand, on neuromarketing and the passage of brands from trademark to Lovemark. The topic of emotional marketing will be discussed facing new media, viral marketing and storytelling. Finally the analysis will be dedicated to case studies, to understand how famous companies have obtained strong consent from consumers. The thesis will then focus on the role of the emotions and experiences in the field of marketing.

Nel corso della tesi saranno analizzate le modalità di cui si servono i brand per coinvolgere sul piano emozionale il consumatore, partendo dalla definizione di marketing e il collegamento con le emozioni e la psicologia. Sarà posta l'attenzione sulle caratteriste del brand emozionale, sul neuromarketing e al passaggio dei brand da trademark a lovemark. Verrà trattato l'argomento del marketing emozionale affacciato ai nuovi media, il marketing virale e lo storytelling. Infine l'analisi sarà dedicata ai casi di studio, per comprendere in che modo famose aziende hanno ottenuto forte consenso dai consumatori. La tesi si concentrerà quindi sul ruolo delle emozioni e delle esperienze nel campo del marketing.

Il marketing emozionale: strategie e tecniche per coinvolgere il consumatore

TORTO, BEATRICE
2017/2018

Abstract

Nel corso della tesi saranno analizzate le modalità di cui si servono i brand per coinvolgere sul piano emozionale il consumatore, partendo dalla definizione di marketing e il collegamento con le emozioni e la psicologia. Sarà posta l'attenzione sulle caratteriste del brand emozionale, sul neuromarketing e al passaggio dei brand da trademark a lovemark. Verrà trattato l'argomento del marketing emozionale affacciato ai nuovi media, il marketing virale e lo storytelling. Infine l'analisi sarà dedicata ai casi di studio, per comprendere in che modo famose aziende hanno ottenuto forte consenso dai consumatori. La tesi si concentrerà quindi sul ruolo delle emozioni e delle esperienze nel campo del marketing.
ITA
In the course of the thesis will be analyzed the ways in which the brands are used for to involve the consumer emotionally, starting from the definition of marketing and connection with emotions and psychology. Attention will be placed on the characteristics of the emotional brand, on neuromarketing and the passage of brands from trademark to Lovemark. The topic of emotional marketing will be discussed facing new media, viral marketing and storytelling. Finally the analysis will be dedicated to case studies, to understand how famous companies have obtained strong consent from consumers. The thesis will then focus on the role of the emotions and experiences in the field of marketing.
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