Instagram is able to influence the Tourism System through its visual storytelling. In fact, it is not only a social network people can share their daily-life photos and experiences through, but also a very important instrument for business. With regard to the Tourism Industry, Instagram is able to influence tourists' Travel Intention through the promotional activities of brands, influencers and other accounts present on the digital platform. In fact, tourists are exposed to the influence of visual contents and comments they come across daily on Instagram. But tourists are not only influenced by Instagram's business accounts. In fact, they are able to influence other common users too, by posting and sharing their travel visual contents and experiences. Furthermore, Instagram's influence on Tourism System is not only clear on people and users but also on destinations, that, through Instagram, can be promoted in a very positive way.

Instagram è capace di influenzare il sistema turistico attraverso il suo racconto per immagini. Infatti, non è da considerarsi solo come un social network attraverso cui le persone possono condividere foto ed esperienze della loro vita quotidiana, ma anche come uno strumento di business. In particolare, relativamente al settore turistico, Instagram è capace di influenzare la Travel Intention dei turisti attraverso le attività promozionali di brand, influencer e altri account presenti sulla piattaforma digitale. Infatti, i turisti sono influenzati dai contenuti visuali e dai commenti in cui si imbattono quotidianamente su Instagram. Ma i turisti non sono solo influenzati dagli account aziendali di Instagram, in quanto sono anche capaci di influenzare altri utenti, postando e condividendo contenuti visuali ed esperienze personali relative ai viaggi. Inoltre, l'influenza di Instagram sul sistema turistico non è evidente solo sulle persone ma anche sulle destinazioni turistiche che, per mezzo di Instagram, possono essere promosse positivamente.

SOCIAL MEDIA E VIAGGI: COME INSTAGRAM INFLUENZA IL TURISMO.

DEFINA, MARTINA
2017/2018

Abstract

Instagram è capace di influenzare il sistema turistico attraverso il suo racconto per immagini. Infatti, non è da considerarsi solo come un social network attraverso cui le persone possono condividere foto ed esperienze della loro vita quotidiana, ma anche come uno strumento di business. In particolare, relativamente al settore turistico, Instagram è capace di influenzare la Travel Intention dei turisti attraverso le attività promozionali di brand, influencer e altri account presenti sulla piattaforma digitale. Infatti, i turisti sono influenzati dai contenuti visuali e dai commenti in cui si imbattono quotidianamente su Instagram. Ma i turisti non sono solo influenzati dagli account aziendali di Instagram, in quanto sono anche capaci di influenzare altri utenti, postando e condividendo contenuti visuali ed esperienze personali relative ai viaggi. Inoltre, l'influenza di Instagram sul sistema turistico non è evidente solo sulle persone ma anche sulle destinazioni turistiche che, per mezzo di Instagram, possono essere promosse positivamente.
ITA
Instagram is able to influence the Tourism System through its visual storytelling. In fact, it is not only a social network people can share their daily-life photos and experiences through, but also a very important instrument for business. With regard to the Tourism Industry, Instagram is able to influence tourists' Travel Intention through the promotional activities of brands, influencers and other accounts present on the digital platform. In fact, tourists are exposed to the influence of visual contents and comments they come across daily on Instagram. But tourists are not only influenced by Instagram's business accounts. In fact, they are able to influence other common users too, by posting and sharing their travel visual contents and experiences. Furthermore, Instagram's influence on Tourism System is not only clear on people and users but also on destinations, that, through Instagram, can be promoted in a very positive way.
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