The aim of this dissertation is to analyse the strategic performance of the corporate behemoth Zara.The focus is on customer satisfaction, in particular on the process of customer loyalty and the ability of the companyto create an innovative integrated business; also, on Swot analysis and therefore on internal strengths and weakness and on threats and opportunities external to the company. Specifically, the fast fashion supply chain, that is those customer-supplier relationships within the vertical integration system, has been examined. Finally, those best practices that could eventually be transferred to new business realities have been highlighted.

Il presente lavoro di dissertazione ha come obiettivo quello di analizzare la performance strategica del colosso aziendale Zara. L'attenzione è stata posta sulla customer satisfaction, in particolare sul processo di fidelizzazione della clientela e sulla capacità dell'azienda di creare un business innovativo integrato; sull'analisi SWOT e dunque sui punti di forza e di debolezza interna e sulle minacce e opportunità esterne all'azienda. Nello specifico ci si è focalizzati sulla fast fashion supply chain, cioè sui rapporti clienti-fornitori all'interno del sistema di integrazione verticale. Inoltre, vengono evidenziate le best practices da poter eventualmente trasferire a nuove realtà aziendali.

La customer satisfaction dell'azienda di abbigliamento Zara

LIZZIO, LAURA
2019/2020

Abstract

Il presente lavoro di dissertazione ha come obiettivo quello di analizzare la performance strategica del colosso aziendale Zara. L'attenzione è stata posta sulla customer satisfaction, in particolare sul processo di fidelizzazione della clientela e sulla capacità dell'azienda di creare un business innovativo integrato; sull'analisi SWOT e dunque sui punti di forza e di debolezza interna e sulle minacce e opportunità esterne all'azienda. Nello specifico ci si è focalizzati sulla fast fashion supply chain, cioè sui rapporti clienti-fornitori all'interno del sistema di integrazione verticale. Inoltre, vengono evidenziate le best practices da poter eventualmente trasferire a nuove realtà aziendali.
ITA
The aim of this dissertation is to analyse the strategic performance of the corporate behemoth Zara.The focus is on customer satisfaction, in particular on the process of customer loyalty and the ability of the companyto create an innovative integrated business; also, on Swot analysis and therefore on internal strengths and weakness and on threats and opportunities external to the company. Specifically, the fast fashion supply chain, that is those customer-supplier relationships within the vertical integration system, has been examined. Finally, those best practices that could eventually be transferred to new business realities have been highlighted.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14240/30322