The report is a study on the fundamental factors of the heritage of the currently leading luxury brands in the haute horlogerie segment. After a brief introduction on the luxury goods market in general, a table will summarise the entire content of the report, underlying the most important aspects to be analysed. Those aspects, will be then explained and deeply analysed at both macro and micro levels, going from topics like the general historical context in which those brands were born to their most successful advertising campaigns and brand strategies, with the aim of explaining how and why those luxury brands have succeded in becoming myths.

Si tratta di uno studio sui fattori fondamentali dell'heritage dei brand attualmente più influenti nel settore dell'alta orologeria. In seguito ad una breve introduzione sul mercato dei beni di lusso, una tabella riassumerà l'intero contenuto della relazione, sottolineando gli aspetti più rilevanti e quindi da analizzare. Questi ultimi verranno poi spiegati ed analizzati a livello generale e particolare, a partire dal contesto storico in cui tali brand hanno avuto origine sino alle campagne pubblicitarie di maggior successo, con l'intento di illustrare come e perché questi brand siano riusciti a diventare mito.

ALTA OROLOGERIA: L'IMPORTANZA DEL BRAND HERITAGE NELLA CREAZIONE DI UN MITO

TODARO, FELICIA MARIA
2010/2011

Abstract

Si tratta di uno studio sui fattori fondamentali dell'heritage dei brand attualmente più influenti nel settore dell'alta orologeria. In seguito ad una breve introduzione sul mercato dei beni di lusso, una tabella riassumerà l'intero contenuto della relazione, sottolineando gli aspetti più rilevanti e quindi da analizzare. Questi ultimi verranno poi spiegati ed analizzati a livello generale e particolare, a partire dal contesto storico in cui tali brand hanno avuto origine sino alle campagne pubblicitarie di maggior successo, con l'intento di illustrare come e perché questi brand siano riusciti a diventare mito.
ENG
The report is a study on the fundamental factors of the heritage of the currently leading luxury brands in the haute horlogerie segment. After a brief introduction on the luxury goods market in general, a table will summarise the entire content of the report, underlying the most important aspects to be analysed. Those aspects, will be then explained and deeply analysed at both macro and micro levels, going from topics like the general historical context in which those brands were born to their most successful advertising campaigns and brand strategies, with the aim of explaining how and why those luxury brands have succeded in becoming myths.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14240/16892