This thesis explores the evolution of influencer marketing, analyzing the impact and characteristics of both human and virtual influencers. The first chapter provides a general overview of influencer marketing and the role of human influencers in the digital landscape. The second chapter focuses on virtual influencers, examining their features, advantages, and challenges. Finally, the third chapter presents a case study on a fashion campaign conducted by a virtual influencer, highlighting strategies and outcomes to offer a practical perspective on the effectiveness of these new marketing figures.

Questa tesi compilativa esplora l'evoluzione dell'influencer marketing, analizzando l'impatto e le caratteristiche degli influencer umani e virtuali. Nel primo capitolo viene fornita una panoramica generale dell'influencer marketing e del ruolo degli influencer umani nel panorama digitale. Il secondo capitolo si concentra sui virtual influencer, esaminandone peculiarità, vantaggi e sfide. Infine, il terzo capitolo presenta un caso studio su una campagna di moda realizzata con un virtual influencer, evidenziando strategie e risultati, per offrire una visione concreta dell'efficacia di queste nuove figure nel marketing.

Virtual influencer: la nuova era dell'influencer marketing

VALETTI, CECILIA CAROLINA
2023/2024

Abstract

Questa tesi compilativa esplora l'evoluzione dell'influencer marketing, analizzando l'impatto e le caratteristiche degli influencer umani e virtuali. Nel primo capitolo viene fornita una panoramica generale dell'influencer marketing e del ruolo degli influencer umani nel panorama digitale. Il secondo capitolo si concentra sui virtual influencer, esaminandone peculiarità, vantaggi e sfide. Infine, il terzo capitolo presenta un caso studio su una campagna di moda realizzata con un virtual influencer, evidenziando strategie e risultati, per offrire una visione concreta dell'efficacia di queste nuove figure nel marketing.
Virtual influencer: the new era of influencer marketing
This thesis explores the evolution of influencer marketing, analyzing the impact and characteristics of both human and virtual influencers. The first chapter provides a general overview of influencer marketing and the role of human influencers in the digital landscape. The second chapter focuses on virtual influencers, examining their features, advantages, and challenges. Finally, the third chapter presents a case study on a fashion campaign conducted by a virtual influencer, highlighting strategies and outcomes to offer a practical perspective on the effectiveness of these new marketing figures.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14240/163411