This thesis deals with the phenomenon of Anglicization in Italian political discourse. The thesis aims at investigating how and for which purpose some Italian politicians use Anglicisms in their Twitter communication. The thesis is divided into three chapters where a general presentation of the themes of Anglicization, political discourse and the connection between politics and technologies is given. The analysis carried out is both quantitative and qualitative and the sample chosen for the research is made of 27 politicians. The retrieval of Anglicisms is manually done in the Twitter accounts of the selected politicians.

Questa tesi esamina il processo dell'Anglicizzazione nel discorso politico italiano. Lo scopo è quello di capire come e perché alcuni politici italiani usati alcune parole inglesi nella loro comunicazione via Twitter. Il campione scelto è composto da 27 politici e la tesi è divisa in tre capitoli. La ricerca degli Anglicismi nei profili Twitter è stata fatta manualmente e gli Anglicismi sono analizzati sia quantitativamente che qualitativamente.

Anglicismi nel discorso politico italiano: studio sugli account Twitter di alcuni politici

NIBBIO, VALENTINA
2014/2015

Abstract

Questa tesi esamina il processo dell'Anglicizzazione nel discorso politico italiano. Lo scopo è quello di capire come e perché alcuni politici italiani usati alcune parole inglesi nella loro comunicazione via Twitter. Il campione scelto è composto da 27 politici e la tesi è divisa in tre capitoli. La ricerca degli Anglicismi nei profili Twitter è stata fatta manualmente e gli Anglicismi sono analizzati sia quantitativamente che qualitativamente.
ENG
This thesis deals with the phenomenon of Anglicization in Italian political discourse. The thesis aims at investigating how and for which purpose some Italian politicians use Anglicisms in their Twitter communication. The thesis is divided into three chapters where a general presentation of the themes of Anglicization, political discourse and the connection between politics and technologies is given. The analysis carried out is both quantitative and qualitative and the sample chosen for the research is made of 27 politicians. The retrieval of Anglicisms is manually done in the Twitter accounts of the selected politicians.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14240/157577