Malingering is the intentional production of false or exaggerated physical or psychological symptoms in order to obtain external incentives. There are cases in which malingerers are coached about the symptoms of the to-be-feigned disorder (symptom coaching) or they are provided with information on how to defeat symptom validity tests (test coaching). This is the case of coaching malingering through which some experts (lawyers, doctors) help their clients coaching them about the characteristics of symptoms typical of a disorder or by providing them with information on the tests' validity scales in order to avoid detection. The aim of this simulation study is to analyze the sensitivity of the Inventory of Problems-29 (IOP-29) and Inventory of Problems- Memory (IOP-M) in two groups of coached simulators instructed of feign post-traumatic stress disorder (PTSD). The group “symptom instructions” (n = 41) received instructions about the symptoms of the to-be-feigned disorder and the group “symptoms + test instructions” (n = 35) received both the informations about the symptoms of PTSD and those concerning the tests and the way to “defeat them”, so to avoid detection. Data analysis revealed no statistically significant differences between the means of the tests'score of the two simuators group. In general, simulators who were provided information about the PTSD symptoms and strategies to avoid being identified by the test were not more successful than those who were not provided with such information. Keywords: malingering; coaching maligering; PTSD; IOP-29; IOP-M; symptom coaching; symptom + test coaching.

Il malingering è la produzione intenzionale di sintomi fisici o psicologici falsi o esagerati per ottenere incentivi esterni. Esistono casi in cui i malingerer sono istruiti sui sintomi del disturbo da simulare (symptom coaching) oppure sulle strategie adottate dagli strumenti testistici per non essere classificati come tali (test coaching). Questo è il caso del coaching malingering attraverso il quale alcuni esperti (avvocati, medici) aiutano i loro clienti istruendoli sulle caratteristiche dei sintomi tipici di un disturbo o fornendo loro informazioni sul funzionamento dei test di valutazione per non far riconoscere il loro comportamento simulatorio. Il presente studio di simulazione ha avuto come obiettivo quello di analizzare la sensibilità dell'Inventory of Problems-29 (IOP-29) e dell'Inventory of Problems- Memory (IOP-M) in due gruppi di simulatori istruiti alla finzione del disturbo post traumatico da stress (PTSD). Il gruppo “Istruzioni Sintomi” (n = 41) ha ricevuto le istruzioni riguardanti i sintomi del disturbo da simulare mentre il gruppo “Istruzioni Sintomi + Test” (n = 35) ha ricevuto sia le informazioni sulla sintomatologia del PTSD sia quelle riguardanti i test e il modo per “sconfiggerli”, cioè per non far rilevare dai test il loro comportamento simulato. Dall'analisi dei dati non sono emerse differenze statisticamente significative tra le medie dei due gruppi di simulatori ai due test. In generale, i partecipanti a cui sono state fornite informazioni sui sintomi del PTSD e le strategie per evitare di essere individuati dai test come simulatori non hanno avuto maggiore successo di simulazione rispetto a quelli a cui non sono state fornite tali informazioni. Parole chiavi: malingering; coaching maligering; PTSD; IOP-29; IOP-M; symptom coaching; symptom + test coaching.

Coaching malingering e disturbo post traumatico da stress: uno studio di sensibilità mediante l'uso di IOP-29 e IOP-M

IMPARATO, ERICA
2019/2020

Abstract

Il malingering è la produzione intenzionale di sintomi fisici o psicologici falsi o esagerati per ottenere incentivi esterni. Esistono casi in cui i malingerer sono istruiti sui sintomi del disturbo da simulare (symptom coaching) oppure sulle strategie adottate dagli strumenti testistici per non essere classificati come tali (test coaching). Questo è il caso del coaching malingering attraverso il quale alcuni esperti (avvocati, medici) aiutano i loro clienti istruendoli sulle caratteristiche dei sintomi tipici di un disturbo o fornendo loro informazioni sul funzionamento dei test di valutazione per non far riconoscere il loro comportamento simulatorio. Il presente studio di simulazione ha avuto come obiettivo quello di analizzare la sensibilità dell'Inventory of Problems-29 (IOP-29) e dell'Inventory of Problems- Memory (IOP-M) in due gruppi di simulatori istruiti alla finzione del disturbo post traumatico da stress (PTSD). Il gruppo “Istruzioni Sintomi” (n = 41) ha ricevuto le istruzioni riguardanti i sintomi del disturbo da simulare mentre il gruppo “Istruzioni Sintomi + Test” (n = 35) ha ricevuto sia le informazioni sulla sintomatologia del PTSD sia quelle riguardanti i test e il modo per “sconfiggerli”, cioè per non far rilevare dai test il loro comportamento simulato. Dall'analisi dei dati non sono emerse differenze statisticamente significative tra le medie dei due gruppi di simulatori ai due test. In generale, i partecipanti a cui sono state fornite informazioni sui sintomi del PTSD e le strategie per evitare di essere individuati dai test come simulatori non hanno avuto maggiore successo di simulazione rispetto a quelli a cui non sono state fornite tali informazioni. Parole chiavi: malingering; coaching maligering; PTSD; IOP-29; IOP-M; symptom coaching; symptom + test coaching.
ITA
Malingering is the intentional production of false or exaggerated physical or psychological symptoms in order to obtain external incentives. There are cases in which malingerers are coached about the symptoms of the to-be-feigned disorder (symptom coaching) or they are provided with information on how to defeat symptom validity tests (test coaching). This is the case of coaching malingering through which some experts (lawyers, doctors) help their clients coaching them about the characteristics of symptoms typical of a disorder or by providing them with information on the tests' validity scales in order to avoid detection. The aim of this simulation study is to analyze the sensitivity of the Inventory of Problems-29 (IOP-29) and Inventory of Problems- Memory (IOP-M) in two groups of coached simulators instructed of feign post-traumatic stress disorder (PTSD). The group “symptom instructions” (n = 41) received instructions about the symptoms of the to-be-feigned disorder and the group “symptoms + test instructions” (n = 35) received both the informations about the symptoms of PTSD and those concerning the tests and the way to “defeat them”, so to avoid detection. Data analysis revealed no statistically significant differences between the means of the tests'score of the two simuators group. In general, simulators who were provided information about the PTSD symptoms and strategies to avoid being identified by the test were not more successful than those who were not provided with such information. Keywords: malingering; coaching maligering; PTSD; IOP-29; IOP-M; symptom coaching; symptom + test coaching.
IMPORT DA TESIONLINE
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
900224_ericaimparatotesimagistrale.pdf

non disponibili

Tipologia: Altro materiale allegato
Dimensione 790.03 kB
Formato Adobe PDF
790.03 kB Adobe PDF

I documenti in UNITESI sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14240/154030