This paper talks in the first part about Made in Italy, initially focusing on the historical context, the main sectors and regulations. Later I focused on the marketing of Made in Italy describing the risks and opportunities. I talked about how Made in Italy affects marketing, the different instruments of communication and I talk also about the counterfeiting of the Made in Italy brand. In the last part of the thesis I described the activities of the IICCI in Mumbai (India), where I had the opportunity to do an internship. I also described how the IICCI works to sponsor Italian products in India.

Il presente elaborato tratta in una prima parte del Made in Italy soffermandomi inizialmente sul contesto storico, sui principali settori e sulle normative vigenti. Successivamente mi sono soffermata sul marketing del Made in Italy descrivendone i rischi e le opportunità. Ho trattato di come il Made in Italy influisce sul marketing, dei vari mezzi di comunicazione utilizzati e ho fatto un accenno alla contraffazione del marchio Made in Italy. Nell’ultima parte della tesi ho descritto le attività della IICCI a Mumbai (India), dove ho avuto la possibilità di fare un tirocinio. Inoltre ho descritto di come si adopera la IICCI per la diffusione dei prodotti Made in Italy in India.

STORIA E MARKETING DEL MADE IN ITALY: l’esperienza della Camera di Commercio Indo-Italiana di Mumbai (India)

SALVAGNO, BEATRICE
2019/2020

Abstract

Il presente elaborato tratta in una prima parte del Made in Italy soffermandomi inizialmente sul contesto storico, sui principali settori e sulle normative vigenti. Successivamente mi sono soffermata sul marketing del Made in Italy descrivendone i rischi e le opportunità. Ho trattato di come il Made in Italy influisce sul marketing, dei vari mezzi di comunicazione utilizzati e ho fatto un accenno alla contraffazione del marchio Made in Italy. Nell’ultima parte della tesi ho descritto le attività della IICCI a Mumbai (India), dove ho avuto la possibilità di fare un tirocinio. Inoltre ho descritto di come si adopera la IICCI per la diffusione dei prodotti Made in Italy in India.
ITA
This paper talks in the first part about Made in Italy, initially focusing on the historical context, the main sectors and regulations. Later I focused on the marketing of Made in Italy describing the risks and opportunities. I talked about how Made in Italy affects marketing, the different instruments of communication and I talk also about the counterfeiting of the Made in Italy brand. In the last part of the thesis I described the activities of the IICCI in Mumbai (India), where I had the opportunity to do an internship. I also described how the IICCI works to sponsor Italian products in India.
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