The slogan is one of the most widely used media in marketing. It is a synthetic phrase that distinguishes the company from the different competitors. It is of extraordinary importance to find the ideal slogan which make the product immediately indentifiable and to stimulate a memory in the mind of the consumer. The discussion covers several topics regarding the development of the slogan over time, the changes implemented by companies with respect to the evolution of society and how they manage their relationship with the consumer. One tool through which it is possible to reflect and establish a thought is by analyzing some practical cases, trying to study the different marketing strategies applied. The treated examples want to show that you can reach people of different ages through the use of different media, such as newspapers, television, billboards advertising and social networks. The ultimate goal is to obtain information to create new slogans that can improve those already on the market, in order to draw the attention of the consumer and the community in continuous evolution.

Lo slogan è uno dei mezzi di comunicazione maggiormente utilizzati nel marketing. Si tratta di una frase sintetica con il quale l’azienda si contraddistingue rispetto ai diversi competitors. Trovare lo slogan ideale con cui è possibile indentificare immediatamente il prodotto, stimolare un ricordo nella mente del consumatore, è di straordinaria importanza. La trattazione riguarda diversi argomenti in merito allo sviluppo dello slogan nel tempo, i cambiamenti attuati dalle imprese rispetto all’evoluzione della società e come queste gestiscono il rapporto con il consumatore. Uno strumento attraverso cui è possibile riflettere ed istituire un pensiero è analizzando alcuni casi pratici, cercando di studiare le diverse strategie di marketing applicate. Gli esempi trattati vogliono dimostrare che è possibile toccare tutte le fasce d’età attraverso l’utilizzo di differenti mezzi di comunicazione, quali i giornali, la televisione, i cartelloni pubblicitari ed i social network. L’obiettivo finale è quello di ricavare informazioni per poter creare nuovi slogan che possano permettere di apportare migliorie a quelli già presenti sul mercato, al fine di attirare il consumatore e la collettività in continua evoluzione. ​

La percezione degli slogan pubblicitari da parte dei consumatori

CAVALLO, ELISABETTA
2022/2023

Abstract

Lo slogan è uno dei mezzi di comunicazione maggiormente utilizzati nel marketing. Si tratta di una frase sintetica con il quale l’azienda si contraddistingue rispetto ai diversi competitors. Trovare lo slogan ideale con cui è possibile indentificare immediatamente il prodotto, stimolare un ricordo nella mente del consumatore, è di straordinaria importanza. La trattazione riguarda diversi argomenti in merito allo sviluppo dello slogan nel tempo, i cambiamenti attuati dalle imprese rispetto all’evoluzione della società e come queste gestiscono il rapporto con il consumatore. Uno strumento attraverso cui è possibile riflettere ed istituire un pensiero è analizzando alcuni casi pratici, cercando di studiare le diverse strategie di marketing applicate. Gli esempi trattati vogliono dimostrare che è possibile toccare tutte le fasce d’età attraverso l’utilizzo di differenti mezzi di comunicazione, quali i giornali, la televisione, i cartelloni pubblicitari ed i social network. L’obiettivo finale è quello di ricavare informazioni per poter creare nuovi slogan che possano permettere di apportare migliorie a quelli già presenti sul mercato, al fine di attirare il consumatore e la collettività in continua evoluzione. ​
ITA
The slogan is one of the most widely used media in marketing. It is a synthetic phrase that distinguishes the company from the different competitors. It is of extraordinary importance to find the ideal slogan which make the product immediately indentifiable and to stimulate a memory in the mind of the consumer. The discussion covers several topics regarding the development of the slogan over time, the changes implemented by companies with respect to the evolution of society and how they manage their relationship with the consumer. One tool through which it is possible to reflect and establish a thought is by analyzing some practical cases, trying to study the different marketing strategies applied. The treated examples want to show that you can reach people of different ages through the use of different media, such as newspapers, television, billboards advertising and social networks. The ultimate goal is to obtain information to create new slogans that can improve those already on the market, in order to draw the attention of the consumer and the community in continuous evolution.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14240/151335