What is information? And what is advertising? Today, new technological possibilities are increasingly challenging the traditional information structures and the advertising practices to which we have been used until now. We are bombarded by advertising all the time, every day. But now brands are now moving to new frontiers and new ways to be recognized. In this thesis, I will conduct research to understand how native advertising is contributing to the definition of new forms of advertising, how these are being implemented within corporate mechanisms, and how they can be recognized. I will analyze three successful business case studies that have made branded content part of their business, and through a research study project, I want to understand how and whether the audience is able to recognize sponsored content, and whether the realization of this content produces tangible results in terms of conversions and purchase intentions.

Cosa è informazione? E cosa è pubblicità? Oggi le nuove possibilità tecnologiche mettono sempre più in discussione le strutture informative e le pratiche pubblicitarie tradizionali a cui siamo stati finora abituati. Siamo sempre bombardati dalla pubblicità, ogni giorno. Ma ora i brand si stanno spostando verso nuove frontiere e nuove modalità per farsi riconoscere. In questa tesi si svolge un’attività di ricerca volta a comprendere come il native advertising stia contribuendo alla definizione di nuove forme pubblicitarie, in che modo queste vengano realizzate all’interno dei meccanismi aziendali e come è possibile riconoscerle. All’interno si analizzeranno tre case studies aziendali di successo che hanno fatto dei branded content parte del loro business, e attraverso un progetto di ricerca si vuole infine capire come e se il pubblico è in grado di riconoscere un contenuto sponsorizzato, e se la realizzazione di questi contenuti produce negli utenti dei risultati tangibili in termini di conversioni e di intenzioni d’acquisto.

Pubblicità o informazione? La riconoscibilità del native advertising all’interno di contenuti informativi

BRUNO, ERIKA
2022/2023

Abstract

Cosa è informazione? E cosa è pubblicità? Oggi le nuove possibilità tecnologiche mettono sempre più in discussione le strutture informative e le pratiche pubblicitarie tradizionali a cui siamo stati finora abituati. Siamo sempre bombardati dalla pubblicità, ogni giorno. Ma ora i brand si stanno spostando verso nuove frontiere e nuove modalità per farsi riconoscere. In questa tesi si svolge un’attività di ricerca volta a comprendere come il native advertising stia contribuendo alla definizione di nuove forme pubblicitarie, in che modo queste vengano realizzate all’interno dei meccanismi aziendali e come è possibile riconoscerle. All’interno si analizzeranno tre case studies aziendali di successo che hanno fatto dei branded content parte del loro business, e attraverso un progetto di ricerca si vuole infine capire come e se il pubblico è in grado di riconoscere un contenuto sponsorizzato, e se la realizzazione di questi contenuti produce negli utenti dei risultati tangibili in termini di conversioni e di intenzioni d’acquisto.
ITA
What is information? And what is advertising? Today, new technological possibilities are increasingly challenging the traditional information structures and the advertising practices to which we have been used until now. We are bombarded by advertising all the time, every day. But now brands are now moving to new frontiers and new ways to be recognized. In this thesis, I will conduct research to understand how native advertising is contributing to the definition of new forms of advertising, how these are being implemented within corporate mechanisms, and how they can be recognized. I will analyze three successful business case studies that have made branded content part of their business, and through a research study project, I want to understand how and whether the audience is able to recognize sponsored content, and whether the realization of this content produces tangible results in terms of conversions and purchase intentions.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14240/149785