This thesis explores the relationship between video games and music, highlighting its significant impact on gamers. Video games are an innovative and effective medium that can be compared to other well-known media such as books and films. Video game music has emerged as an essential aspect of the gaming experience. It creates atmosphere, improves the story and has an impact on gameplay. Moreover, music is used extensively in modern games to create immersive and stimulating gaming environments. This topic was researched using articles, books and online resources. The first chapter describes video games and examines their history, evolution and development in the academic field. The second chapter examines the role of sounds and music in video games, analysing videogame music from a semiotic perspective. The final section uses the soundtrack of the Chinese game Genshin Impact as a case study to investigate the work of the production team. Immersion is the foundation of the musical production of the Genshin Impact soundtrack and an essential element that connects game and player.

La seguente tesi esplora la relazione tra videogiochi e musica, evidenziando l’impatto significativo che ha sui giocatori. I videogiochi sono un medium innovativo ed efficace che può essere paragonato ad altri media ben noti come libri e film. La videogame music è un aspetto essenziale dell'esperienza di gioco. Crea atmosfera, migliora la storia e ha un impatto sul gameplay. Inoltre, la musica è ampiamente utilizzata nei giochi moderni per creare ambienti di gioco coinvolgenti e stimolanti. L’argomento è stato approfondito attraverso l’uso di articoli, libri e risorse online. Il primo capitolo descrive i videogiochi e ne esamina la storia, l'evoluzione e lo sviluppo in ambito accademico. Il secondo capitolo esamina il ruolo dei suoni e della musica nei videogiochi, analizzando la videogame music da una prospettiva semiotica. L’ultima parte utilizza la colonna sonora del gioco cinese Genshin Impact come caso di studio per analizzare il lavoro del team di produzione. L'immersione è la base della produzione musicale della colonna sonora ed elemento essenziale che collega gioco e giocatore.

A Perfectly Crafted Immersive Experience: Videogame Music and the World of Genshin Impact

VERDE, MONICA
2022/2023

Abstract

La seguente tesi esplora la relazione tra videogiochi e musica, evidenziando l’impatto significativo che ha sui giocatori. I videogiochi sono un medium innovativo ed efficace che può essere paragonato ad altri media ben noti come libri e film. La videogame music è un aspetto essenziale dell'esperienza di gioco. Crea atmosfera, migliora la storia e ha un impatto sul gameplay. Inoltre, la musica è ampiamente utilizzata nei giochi moderni per creare ambienti di gioco coinvolgenti e stimolanti. L’argomento è stato approfondito attraverso l’uso di articoli, libri e risorse online. Il primo capitolo descrive i videogiochi e ne esamina la storia, l'evoluzione e lo sviluppo in ambito accademico. Il secondo capitolo esamina il ruolo dei suoni e della musica nei videogiochi, analizzando la videogame music da una prospettiva semiotica. L’ultima parte utilizza la colonna sonora del gioco cinese Genshin Impact come caso di studio per analizzare il lavoro del team di produzione. L'immersione è la base della produzione musicale della colonna sonora ed elemento essenziale che collega gioco e giocatore.
ENG
This thesis explores the relationship between video games and music, highlighting its significant impact on gamers. Video games are an innovative and effective medium that can be compared to other well-known media such as books and films. Video game music has emerged as an essential aspect of the gaming experience. It creates atmosphere, improves the story and has an impact on gameplay. Moreover, music is used extensively in modern games to create immersive and stimulating gaming environments. This topic was researched using articles, books and online resources. The first chapter describes video games and examines their history, evolution and development in the academic field. The second chapter examines the role of sounds and music in video games, analysing videogame music from a semiotic perspective. The final section uses the soundtrack of the Chinese game Genshin Impact as a case study to investigate the work of the production team. Immersion is the foundation of the musical production of the Genshin Impact soundtrack and an essential element that connects game and player.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14240/148052