The paper assumes the objective of introducing the reader to the world of digital marketing, showing its strengths and weaknesses, limits and possibilities, illustrating the functioning of this world, with the aid of bibliographic sources and inevitably, given the subject matter, thanks to numerous and authoritative web sources, but also through links with events and facts that happen around us every day. Through the analysis of the new marketing channels of companies and the study of an ideal marketing strategy, we try to understand how a company should move today in the world of the internet in order to remain competitive over time. Covid has certainly pushed our views to a more technological and virtual style and through the use of the data collected in recent years we will try to study how this situation has also pushed companies to adapt to the new reality.

L'elaborato si presuppone l'obiettivo di introdurre il lettore al mondo del marketing digitale, mostrandone pregi e difetti, limiti e possibilità, illustrando il funzionamento di questo mondo, mediante l'ausilio di fonti bibliografiche e inevitabilmente, visto l'argomento trattato, grazie a numerosi e autorevoli fonti web, ma anche tramite collegamenti con eventi e fatti che accadono intorno a noi tutti i giorni. Tramite l'analisi dei nuovi canali di marketing delle aziende e lo studio di una strategia di marketing ideale, cerchiamo di comprendere come un'impresa dovrebbe muoversi oggi nel mondo di internet per poter rimanere competitiva nel tempo. Il Covid ha sicuramente spinto le nostre viste ad uno stile più tecnologico e virtuale e mediante l'uso dei dati raccolti in questi anni cercheremo di studiare come questa situazione abbia spinto anche le aziende ad adattarsi alla nuova realtà. ​

Digital Marketing: la nuova vita delle aziende

ABOUSSERHANE, AHMED
2021/2022

Abstract

L'elaborato si presuppone l'obiettivo di introdurre il lettore al mondo del marketing digitale, mostrandone pregi e difetti, limiti e possibilità, illustrando il funzionamento di questo mondo, mediante l'ausilio di fonti bibliografiche e inevitabilmente, visto l'argomento trattato, grazie a numerosi e autorevoli fonti web, ma anche tramite collegamenti con eventi e fatti che accadono intorno a noi tutti i giorni. Tramite l'analisi dei nuovi canali di marketing delle aziende e lo studio di una strategia di marketing ideale, cerchiamo di comprendere come un'impresa dovrebbe muoversi oggi nel mondo di internet per poter rimanere competitiva nel tempo. Il Covid ha sicuramente spinto le nostre viste ad uno stile più tecnologico e virtuale e mediante l'uso dei dati raccolti in questi anni cercheremo di studiare come questa situazione abbia spinto anche le aziende ad adattarsi alla nuova realtà. ​
ITA
The paper assumes the objective of introducing the reader to the world of digital marketing, showing its strengths and weaknesses, limits and possibilities, illustrating the functioning of this world, with the aid of bibliographic sources and inevitably, given the subject matter, thanks to numerous and authoritative web sources, but also through links with events and facts that happen around us every day. Through the analysis of the new marketing channels of companies and the study of an ideal marketing strategy, we try to understand how a company should move today in the world of the internet in order to remain competitive over time. Covid has certainly pushed our views to a more technological and virtual style and through the use of the data collected in recent years we will try to study how this situation has also pushed companies to adapt to the new reality.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14240/139497