My thesis deals with influencer marketing, with an in-depth analysis on collab houses, as a tool to improve a brand’s image. With the era of social network even companies had to innovate, to improve their way of communication, to attract younger and more impressionable consumers that spend hours on various social platforms. The objective is to create a long lasting relationship with these new potential clients and, in order to do so, using posters and radio commercials wouldn’t bring better results because they are now obsolete. Now it is necessary for brands to use influencers which, through their reputation and their followers, can transmit a message in a more direct, informal and above all efficient way that can reach thousands of people. Therefore the influencer has become not only a tool to increase a brand’s reach or the sales of their products but he can also associate it with positive values which can greatly increase its presence on the market.

La mia tesi tratta dell'influencer marketing, con un approfondimento sulle collab houses, come strumento per migliorare l'immagine dei brand. Con l'era dei social anche le aziende hanno dovuto innovarsi, migliorare il loro modo di comunicare, di attrarre consumatori sempre più giovani ed impressionabili che passano ore sui social networks. L'obbiettivo ora è quello di creare una lunga e duratura relazione con questi nuovi potenziali clienti e, per farlo, usare mezzi come locandine e spot radiofonici non porterebbero a risultati più soddisfacenti in quanto ormai obsoleti. Adesso è necessario usare gli influencers che, attraverso la loro reputazione ed il loro seguito, riescono a trasmettere un messaggio in modo diretto, informale e soprattutto efficace che può raggiungere migliaia di persone. L'influencer diventa quindi non solo un mezzo per aumentare la portata di un marchio o la vendita dei suoi prodotti ma riesce anche ad associare ad esso valori positivi in grado di far aumentare la sua presenza sul mercato.

L'influencer marketing e le collab houses: una rivoluzione per i brand?

BOCHICCHIO, NICCOLÓ
2021/2022

Abstract

La mia tesi tratta dell'influencer marketing, con un approfondimento sulle collab houses, come strumento per migliorare l'immagine dei brand. Con l'era dei social anche le aziende hanno dovuto innovarsi, migliorare il loro modo di comunicare, di attrarre consumatori sempre più giovani ed impressionabili che passano ore sui social networks. L'obbiettivo ora è quello di creare una lunga e duratura relazione con questi nuovi potenziali clienti e, per farlo, usare mezzi come locandine e spot radiofonici non porterebbero a risultati più soddisfacenti in quanto ormai obsoleti. Adesso è necessario usare gli influencers che, attraverso la loro reputazione ed il loro seguito, riescono a trasmettere un messaggio in modo diretto, informale e soprattutto efficace che può raggiungere migliaia di persone. L'influencer diventa quindi non solo un mezzo per aumentare la portata di un marchio o la vendita dei suoi prodotti ma riesce anche ad associare ad esso valori positivi in grado di far aumentare la sua presenza sul mercato.
ITA
My thesis deals with influencer marketing, with an in-depth analysis on collab houses, as a tool to improve a brand’s image. With the era of social network even companies had to innovate, to improve their way of communication, to attract younger and more impressionable consumers that spend hours on various social platforms. The objective is to create a long lasting relationship with these new potential clients and, in order to do so, using posters and radio commercials wouldn’t bring better results because they are now obsolete. Now it is necessary for brands to use influencers which, through their reputation and their followers, can transmit a message in a more direct, informal and above all efficient way that can reach thousands of people. Therefore the influencer has become not only a tool to increase a brand’s reach or the sales of their products but he can also associate it with positive values which can greatly increase its presence on the market.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14240/139170