For several years, thanks to the web and the digitalization of society with the spread of PCs, tablets and smartphones, digital marketing has acquired more and more power, becoming a great opportunity for companies. If there is one activity that was "negative" at Covid-19 and was strengthened by it, it is digital marketing, especially web marketing. With the closure of shops and limited circulation on the streets, traditional marketing could no longer be a winning option. During the pandemic, in the space of a few days, progress was made with regard to digitization, with the adoption of work from home, and with the exponential growth of e-commerce (online store). the process of promoting products or services through the use of digital tools. It is a form of marketing that uses digital channels to reach customers. Digital marketing tools include websites, social media, search engine optimization (SEO), email and video ads. To date, opening a physical store is not easy due to the high opening and management costs. An online store, no matter how much it may cost, initially the investment will still be lower than that of a traditional store. In this project, some digital marketing techniques will be used, such as the creation of an e-commerce and social media marketing, with the aim of increasing the sales of the products of an emerging clothing brand.

Da diversi anni, grazie al web e alla digitalizzazione della società con il diffondersi di PC, tablet e smartphone, il digital marketing ha acquisito sempre più potere diventando una grandissima opportunità per le imprese. Se c’è un’attività che è risultata “negativa” al Covid-19 e ne è uscita rafforzata è il digital marketing, specialmente il web marketing. Con la chiusura dei negozi e la limitata circolazione per le strade il marketing tradizionale non poteva più essere un’opzione vincente. Durante la pandemia, nell’arco di qualche giorno, è stato fatto un progresso per quanto riguarda la digitalizzazione, con l’adozione del lavoro da casa, e con la crescita esponenziale dell’e-commerce (negozio online).Il marketing digitale è il processo di promozione di prodotti o servizi attraverso l’utilizzo di strumenti digitali. È una forma di marketing che utilizza i canali digitali per raggiungere i clienti. Gli strumenti di marketing digitale includono siti web, social media, ottimizzazione dei motori di ricerca (SEO), e-mail e annunci video. Ad oggi aprire un negozio fisico non è semplice a causa degli elevati costi di apertura e gestione. Un negozio online, per quanto possa costare, inizialmente l’investimento sarà comunque inferiore a quello di un negozio tradizionale. In questo progetto si utilizzeranno alcune tecniche di digital marketing, come la creazione di un e-commerce e il social media marketing, con l’obiettivo di incrementare le vendite dei prodotti di un brand d’abbigliamento emergente.

Tecniche di Digital Marketing per lo sviluppo di un brand d'abbigliamento

BOSSO, ANDREA
2019/2020

Abstract

Da diversi anni, grazie al web e alla digitalizzazione della società con il diffondersi di PC, tablet e smartphone, il digital marketing ha acquisito sempre più potere diventando una grandissima opportunità per le imprese. Se c’è un’attività che è risultata “negativa” al Covid-19 e ne è uscita rafforzata è il digital marketing, specialmente il web marketing. Con la chiusura dei negozi e la limitata circolazione per le strade il marketing tradizionale non poteva più essere un’opzione vincente. Durante la pandemia, nell’arco di qualche giorno, è stato fatto un progresso per quanto riguarda la digitalizzazione, con l’adozione del lavoro da casa, e con la crescita esponenziale dell’e-commerce (negozio online).Il marketing digitale è il processo di promozione di prodotti o servizi attraverso l’utilizzo di strumenti digitali. È una forma di marketing che utilizza i canali digitali per raggiungere i clienti. Gli strumenti di marketing digitale includono siti web, social media, ottimizzazione dei motori di ricerca (SEO), e-mail e annunci video. Ad oggi aprire un negozio fisico non è semplice a causa degli elevati costi di apertura e gestione. Un negozio online, per quanto possa costare, inizialmente l’investimento sarà comunque inferiore a quello di un negozio tradizionale. In questo progetto si utilizzeranno alcune tecniche di digital marketing, come la creazione di un e-commerce e il social media marketing, con l’obiettivo di incrementare le vendite dei prodotti di un brand d’abbigliamento emergente.
ITA
For several years, thanks to the web and the digitalization of society with the spread of PCs, tablets and smartphones, digital marketing has acquired more and more power, becoming a great opportunity for companies. If there is one activity that was "negative" at Covid-19 and was strengthened by it, it is digital marketing, especially web marketing. With the closure of shops and limited circulation on the streets, traditional marketing could no longer be a winning option. During the pandemic, in the space of a few days, progress was made with regard to digitization, with the adoption of work from home, and with the exponential growth of e-commerce (online store). the process of promoting products or services through the use of digital tools. It is a form of marketing that uses digital channels to reach customers. Digital marketing tools include websites, social media, search engine optimization (SEO), email and video ads. To date, opening a physical store is not easy due to the high opening and management costs. An online store, no matter how much it may cost, initially the investment will still be lower than that of a traditional store. In this project, some digital marketing techniques will be used, such as the creation of an e-commerce and social media marketing, with the aim of increasing the sales of the products of an emerging clothing brand.
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