The purpose of coaches and parents in training the intrinsic motivation of young athletes in sport is their ability to create a motivational climate aimed at fun and enjoyable sports practice, in order to avoid sports drop-out. The objectives of this study are to investigate the strategies and attitudes that can be implemented by coaches and parents to obtain an intrinsic and self-determined motivation in their children and athletes to practice sports with the aim of improving their sports experience, the fun during the sporting activity and avoiding the phenomenon of abandonment of sports by young athletes. The purpose of parents and coaches is to favor mastery of movements, increase self-determination and limit the ego-oriented climate. The study regarding the improvement of motivation to practice and the prevention of sports abandonment linked to negative experiences related to the practice of it, use as references the main systematic reviews conducted by Rachel B. Clancy and Matthew P. Aringa where it takes into consideration in groups of elite athletes and a group of intra-murals and highlights the differences in motivation for success and greater commitment put during competitions and meta-analysis with the use of the SEM (sports education model) a teaching strategy, and the '' use of the TARGET model aimed at improving the motivational climate aimed at competence and through projects. Different strategies, projects, guidelines have been put together to improve the youth sports experience, their motivation in continuing the sport practice that can be implemented by the coaches and parents, taking into account that this topic could be deepened and studied better by researchers in the the next few years as we have recently begun to analyze, but it has been understood that it is a very complex and important topic.

Lo scopo di allenatori e genitori nella formazione della motivazione intrinseca dei giovani atleti nello sport, è la loro capacità di creare un clima motivazionale volto al divertimento e alla piacevole pratica dello sport, in modo da evitare il drop-out sportivo. Gli obiettivi di questo studio sono quelli di indagare sulle strategie e gli atteggiamenti attuabili dai coach e dai genitori per ottenere una motivazione intrinseca ed autodeterminata nei loro figli e atleti alla pratica sportiva con lo scopo di migliorare la loro esperienza sportiva, il divertimento durante l’attività sportiva e evitare che si verifichi il fenomeno dell’abbandono sportivo da parte dei giovani atleti. Lo scopo dei genitori e degli allenatori è quello di privilegiare la padronanza nei movimenti, aumentare l’autodeterminazione e limitare il clima orientato all’ego. Lo studio riguardo il miglioramento della motivazione alla pratica e la prevenzione dell’abbandono sportivo legato a esperienze negative legate alla pratica di esso, utilizzano come riferimenti le principali systematic review condotta da Rachel B. Clancy e Matthew P. Aringa dove prende in considerazione in gruppo di atleti di élite e un gruppo di intra-murali e ne evidenzia le differenze della motivazione al successo e maggior impegno messo durante le competizioni e meta-analisi con l’utilizzo del SEM (modello di educazione sportiva) una strategia di insegnamento, e l’utilizzo del modello TARGET volto a migliorare il clima motivazionale rivolto sulla competenza e attraverso progetti. Sono state messe insieme diverse strategie, progetti, linee guida per migliorare l’esperienza sportiva giovanile, la loro motivazione nel continuare la pratica sportiva attuabili da parte dei coach e dei genitori, tenendo conto che questo argomento potrebbe essere approfondito e studiato meglio dai ricercatori nei prossimi anni in quanto si è iniziato ad analizzare da poco, ma si è capito che è un argomento molto articolato e importante.

Le figure volte a migliorare la motivazione alla pratica sportiva: sviluppare l’enjoyment e prevenire l’abbandono nello sport giovanile.

ARMANDO, FRANCESCA
2021/2022

Abstract

Lo scopo di allenatori e genitori nella formazione della motivazione intrinseca dei giovani atleti nello sport, è la loro capacità di creare un clima motivazionale volto al divertimento e alla piacevole pratica dello sport, in modo da evitare il drop-out sportivo. Gli obiettivi di questo studio sono quelli di indagare sulle strategie e gli atteggiamenti attuabili dai coach e dai genitori per ottenere una motivazione intrinseca ed autodeterminata nei loro figli e atleti alla pratica sportiva con lo scopo di migliorare la loro esperienza sportiva, il divertimento durante l’attività sportiva e evitare che si verifichi il fenomeno dell’abbandono sportivo da parte dei giovani atleti. Lo scopo dei genitori e degli allenatori è quello di privilegiare la padronanza nei movimenti, aumentare l’autodeterminazione e limitare il clima orientato all’ego. Lo studio riguardo il miglioramento della motivazione alla pratica e la prevenzione dell’abbandono sportivo legato a esperienze negative legate alla pratica di esso, utilizzano come riferimenti le principali systematic review condotta da Rachel B. Clancy e Matthew P. Aringa dove prende in considerazione in gruppo di atleti di élite e un gruppo di intra-murali e ne evidenzia le differenze della motivazione al successo e maggior impegno messo durante le competizioni e meta-analisi con l’utilizzo del SEM (modello di educazione sportiva) una strategia di insegnamento, e l’utilizzo del modello TARGET volto a migliorare il clima motivazionale rivolto sulla competenza e attraverso progetti. Sono state messe insieme diverse strategie, progetti, linee guida per migliorare l’esperienza sportiva giovanile, la loro motivazione nel continuare la pratica sportiva attuabili da parte dei coach e dei genitori, tenendo conto che questo argomento potrebbe essere approfondito e studiato meglio dai ricercatori nei prossimi anni in quanto si è iniziato ad analizzare da poco, ma si è capito che è un argomento molto articolato e importante.
ITA
The purpose of coaches and parents in training the intrinsic motivation of young athletes in sport is their ability to create a motivational climate aimed at fun and enjoyable sports practice, in order to avoid sports drop-out. The objectives of this study are to investigate the strategies and attitudes that can be implemented by coaches and parents to obtain an intrinsic and self-determined motivation in their children and athletes to practice sports with the aim of improving their sports experience, the fun during the sporting activity and avoiding the phenomenon of abandonment of sports by young athletes. The purpose of parents and coaches is to favor mastery of movements, increase self-determination and limit the ego-oriented climate. The study regarding the improvement of motivation to practice and the prevention of sports abandonment linked to negative experiences related to the practice of it, use as references the main systematic reviews conducted by Rachel B. Clancy and Matthew P. Aringa where it takes into consideration in groups of elite athletes and a group of intra-murals and highlights the differences in motivation for success and greater commitment put during competitions and meta-analysis with the use of the SEM (sports education model) a teaching strategy, and the '' use of the TARGET model aimed at improving the motivational climate aimed at competence and through projects. Different strategies, projects, guidelines have been put together to improve the youth sports experience, their motivation in continuing the sport practice that can be implemented by the coaches and parents, taking into account that this topic could be deepened and studied better by researchers in the the next few years as we have recently begun to analyze, but it has been understood that it is a very complex and important topic.
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