Of large companies that make up the large-scale distribution in Italy, Carrefour and Auchan are the most important. Both French, born in the 60' in the middle of the economic boom, they have developed rapidly and they become large multinationals companies. To get these results they have had to fit in the various economies making the face of strong competition from local companies. One of their strengths is definitely the ability to adapt to different cultures, making targeted investments and offering the services that best suit the circumstances.

Delle grandi società che compongono la GDO in Italia, Carrefour e Auchan sono fra le più importanti. Entrambe Francesi, sono nate negli anni 60', in pieno boom economico; sviluppatesi velocemente, sono diventate delle multinazionali con sedi in tutto il mondo. Per ottenere questi risultati han dovuto inserirsi nelle diverse economie facendo fronte alla forte concorrenza delle aziende locali. Uno dei loro punti di forza è stata sicuramente la capacità di adattarsi alle diverse culture ed usanze, facendo investimenti mirati e offrendo i servizi più adatti alle circostanze.

Aspetti economico-culturali dell'internazionalizzazione della GDO: il caso di Carrefour e Auchan tra Francia e Italia

RAVAGLIA, JOHAN
2014/2015

Abstract

Delle grandi società che compongono la GDO in Italia, Carrefour e Auchan sono fra le più importanti. Entrambe Francesi, sono nate negli anni 60', in pieno boom economico; sviluppatesi velocemente, sono diventate delle multinazionali con sedi in tutto il mondo. Per ottenere questi risultati han dovuto inserirsi nelle diverse economie facendo fronte alla forte concorrenza delle aziende locali. Uno dei loro punti di forza è stata sicuramente la capacità di adattarsi alle diverse culture ed usanze, facendo investimenti mirati e offrendo i servizi più adatti alle circostanze.
ITA
Of large companies that make up the large-scale distribution in Italy, Carrefour and Auchan are the most important. Both French, born in the 60' in the middle of the economic boom, they have developed rapidly and they become large multinationals companies. To get these results they have had to fit in the various economies making the face of strong competition from local companies. One of their strengths is definitely the ability to adapt to different cultures, making targeted investments and offering the services that best suit the circumstances.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14240/12043