Management is the process of leading and managing a group of people to reach a specific goal, carrying out a job, always keeping the objective in mind, of being profitable and sustainable at the same time. It is not an easy thing to do, however, taking into consideration the constant pressure and the changing world: globalization and social changes, wars, and inflation, necessitating flexibility and motivation. To help organizations in this dynamic environment, companies need the application of change management, which emphasizes the role of employees as the engine that makes the project happen and managers as the initiators and communicators of change. Effective management uses the brain's potential for strategic thinking, problem-solving, and communication to address issues, opportunities, and obstacles, including employee mental health, which is a very important topic. The effectiveness of these practices is heavily dependent on a company’s culture and decision-making processes. Sometimes, an external factor can alter the strategy or due to time constraints, there is not enough space to think about the best way of communication with the employees. This thesis examines the importance of leadership in managing and supporting a company’s employees, and focuses on some success stories achieved through strategic planning, effective management, and communication. The following research focuses on the impact of employee satisfaction on business activities and the role of coaching in enhancing both employee happiness and managerial communication skills when it comes to manager-employee relations. Key resources include "The Wiley-Blackwell Handbook of the Psychology of Coaching and Mentoring," "International Coaching Psychology Review Volume 6 No 2 September 2011,", “Good Power_ Leading Positive Change in Our Lives, Work, and World “, and "What Difference Does Business Coaching Make," along with other relevant literature and articles or academic studies from Google Scholar. A survey was also conducted to assess awareness and application of coaching in various companies, and its findings will be commented and analyzed.

La gestione è il processo di guidare e amministrare un gruppo di persone per raggiungere un obiettivo specifico, svolgendo un lavoro e tenendo sempre a mente l'obiettivo di essere redditizi e sostenibili allo stesso tempo. Non è un compito facile, tuttavia, considerando la pressione costante e il mondo in continua evoluzione: globalizzazione e cambiamenti sociali, guerre e inflazione, che richiedono flessibilità e motivazione. Per aiutare le organizzazioni in questo ambiente dinamico, le aziende necessitano dell'applicazione del change management, che sottolinea il ruolo dei dipendenti come motore che fa accadere il progetto e dei manager come iniziatori e comunicatori del cambiamento. Una gestione efficace utilizza il potenziale del cervello per il pensiero strategico, la risoluzione dei problemi e la comunicazione per affrontare questioni, opportunità e ostacoli, compresa la salute mentale dei dipendenti, che è un argomento molto importante. L'efficacia di queste pratiche dipende fortemente dalla cultura aziendale e dai processi decisionali. A volte, un fattore esterno può alterare la strategia o, a causa di vincoli di tempo, non c'è abbastanza spazio per pensare al modo migliore di comunicare con i dipendenti. Questa tesi esamina l'importanza della leadership nella gestione e nel supporto dei dipendenti di un'azienda, e si concentra su alcune storie di successo ottenute attraverso la pianificazione strategica, la gestione efficace e la comunicazione. La ricerca seguente si focalizza sull'impatto della soddisfazione dei dipendenti sulle attività aziendali e sul ruolo del coaching nel migliorare sia la felicità dei dipendenti che le competenze comunicative manageriali riguardo alle relazioni tra manager e dipendenti. Le risorse chiave includono "The Wiley-Blackwell Handbook of the Psychology of Coaching and Mentoring," "International Coaching Psychology Review Volume 6 No 2 September 2011," "Good Power: Leading Positive Change in Our Lives, Work, and World," e "What Difference Does Business Coaching Make," insieme ad altra letteratura rilevante e articoli o studi accademici da Google Scholar. È stato anche condotto un sondaggio per valutare la consapevolezza e l'applicazione del coaching in varie aziende, e i suoi risultati saranno commentati e analizzati.

Valutare l'Efficacia dei Programmi di Coaching nel Migliorare le Competenze di Leadership e le Prestazioni dei Dipendenti nella Gestione Aziendale

MURATAJ, ANDI
2023/2024

Abstract

La gestione è il processo di guidare e amministrare un gruppo di persone per raggiungere un obiettivo specifico, svolgendo un lavoro e tenendo sempre a mente l'obiettivo di essere redditizi e sostenibili allo stesso tempo. Non è un compito facile, tuttavia, considerando la pressione costante e il mondo in continua evoluzione: globalizzazione e cambiamenti sociali, guerre e inflazione, che richiedono flessibilità e motivazione. Per aiutare le organizzazioni in questo ambiente dinamico, le aziende necessitano dell'applicazione del change management, che sottolinea il ruolo dei dipendenti come motore che fa accadere il progetto e dei manager come iniziatori e comunicatori del cambiamento. Una gestione efficace utilizza il potenziale del cervello per il pensiero strategico, la risoluzione dei problemi e la comunicazione per affrontare questioni, opportunità e ostacoli, compresa la salute mentale dei dipendenti, che è un argomento molto importante. L'efficacia di queste pratiche dipende fortemente dalla cultura aziendale e dai processi decisionali. A volte, un fattore esterno può alterare la strategia o, a causa di vincoli di tempo, non c'è abbastanza spazio per pensare al modo migliore di comunicare con i dipendenti. Questa tesi esamina l'importanza della leadership nella gestione e nel supporto dei dipendenti di un'azienda, e si concentra su alcune storie di successo ottenute attraverso la pianificazione strategica, la gestione efficace e la comunicazione. La ricerca seguente si focalizza sull'impatto della soddisfazione dei dipendenti sulle attività aziendali e sul ruolo del coaching nel migliorare sia la felicità dei dipendenti che le competenze comunicative manageriali riguardo alle relazioni tra manager e dipendenti. Le risorse chiave includono "The Wiley-Blackwell Handbook of the Psychology of Coaching and Mentoring," "International Coaching Psychology Review Volume 6 No 2 September 2011," "Good Power: Leading Positive Change in Our Lives, Work, and World," e "What Difference Does Business Coaching Make," insieme ad altra letteratura rilevante e articoli o studi accademici da Google Scholar. È stato anche condotto un sondaggio per valutare la consapevolezza e l'applicazione del coaching in varie aziende, e i suoi risultati saranno commentati e analizzati.
ENG
Management is the process of leading and managing a group of people to reach a specific goal, carrying out a job, always keeping the objective in mind, of being profitable and sustainable at the same time. It is not an easy thing to do, however, taking into consideration the constant pressure and the changing world: globalization and social changes, wars, and inflation, necessitating flexibility and motivation. To help organizations in this dynamic environment, companies need the application of change management, which emphasizes the role of employees as the engine that makes the project happen and managers as the initiators and communicators of change. Effective management uses the brain's potential for strategic thinking, problem-solving, and communication to address issues, opportunities, and obstacles, including employee mental health, which is a very important topic. The effectiveness of these practices is heavily dependent on a company’s culture and decision-making processes. Sometimes, an external factor can alter the strategy or due to time constraints, there is not enough space to think about the best way of communication with the employees. This thesis examines the importance of leadership in managing and supporting a company’s employees, and focuses on some success stories achieved through strategic planning, effective management, and communication. The following research focuses on the impact of employee satisfaction on business activities and the role of coaching in enhancing both employee happiness and managerial communication skills when it comes to manager-employee relations. Key resources include "The Wiley-Blackwell Handbook of the Psychology of Coaching and Mentoring," "International Coaching Psychology Review Volume 6 No 2 September 2011,", “Good Power_ Leading Positive Change in Our Lives, Work, and World “, and "What Difference Does Business Coaching Make," along with other relevant literature and articles or academic studies from Google Scholar. A survey was also conducted to assess awareness and application of coaching in various companies, and its findings will be commented and analyzed.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14240/111678