This study focuses on the museum reality represented by Triennale Milano, with the aim of examining three key dimensions. The first aspect concerns its birth and institutional history, while the next two deal with the analysis of the various cultural proposals developed and the different audiences Triennale addresses through its program. Through the three chapters of the thesis in the first will explore the history of the institution, the second will focus on cultural offerings such as albums, magazines and podcasts, while the third will describe Triennale's various audiences and the activities dedicated to each segment. During the research, especially in the collection of material for the second and third chapters, direct contacts were established with key players involved in the conception and development of the cultural offerings analyzed.

Questo studio si focalizza sulla realtà museale rappresentata da Triennale Milano, con l'obiettivo di esaminarne tre dimensioni chiave. Il primo aspetto riguarda la sua nascita e storia istituzionale, mentre i successivi due affrontano l'analisi delle varie proposte culturali sviluppate e dei differenti pubblici a cui Triennale si rivolge attraverso il suo programma. Attraverso i tre capitoli della tesi nel primo verrà esplorata la storia dell'istituzione, il secondo si concentrerà sulle offerte culturali come album, magazine e podcast, mentre il terzo descriverà i vari pubblici di Triennale e le attività dedicate a ciascun segmento. Durante la ricerca, soprattutto nella raccolta di materiale per il secondo e terzo capitolo, sono stati instaurati contatti diretti con i principali attori coinvolti nell'ideazione e nello sviluppo delle offerte culturali analizzate. ​

Tra spettatori e contenuti: Analisi dei pubblici e offerta culturale della Triennale di Milano

TONINO, RICCARDO
2023/2024

Abstract

Questo studio si focalizza sulla realtà museale rappresentata da Triennale Milano, con l'obiettivo di esaminarne tre dimensioni chiave. Il primo aspetto riguarda la sua nascita e storia istituzionale, mentre i successivi due affrontano l'analisi delle varie proposte culturali sviluppate e dei differenti pubblici a cui Triennale si rivolge attraverso il suo programma. Attraverso i tre capitoli della tesi nel primo verrà esplorata la storia dell'istituzione, il secondo si concentrerà sulle offerte culturali come album, magazine e podcast, mentre il terzo descriverà i vari pubblici di Triennale e le attività dedicate a ciascun segmento. Durante la ricerca, soprattutto nella raccolta di materiale per il secondo e terzo capitolo, sono stati instaurati contatti diretti con i principali attori coinvolti nell'ideazione e nello sviluppo delle offerte culturali analizzate. ​
ITA
This study focuses on the museum reality represented by Triennale Milano, with the aim of examining three key dimensions. The first aspect concerns its birth and institutional history, while the next two deal with the analysis of the various cultural proposals developed and the different audiences Triennale addresses through its program. Through the three chapters of the thesis in the first will explore the history of the institution, the second will focus on cultural offerings such as albums, magazines and podcasts, while the third will describe Triennale's various audiences and the activities dedicated to each segment. During the research, especially in the collection of material for the second and third chapters, direct contacts were established with key players involved in the conception and development of the cultural offerings analyzed.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14240/105464