The thesis aims to illustrate the history of advertising, from 17th century French gazettes to today's social networks. It analyses the communication strategies of television and print advertising messages, together with new communication methods such as the social networks Instagram and Youtube. The first chapter deals with the life of advertising, from its first appearance to the spread of television, and the language strategies of persuasion. The second chapter introduces social networks, new methods of communication, used not only for the dissemination of advertising messages but also as a means of raising awareness for the population.

La tesi ha l'obiettivo di illustrare la storia della pubblicità, dalle gazzette francesi del XVII secolo ai social network di oggi. Vengono analizzate le strategie di comunicazione dei messaggi pubblicitari televisivi e stampati, insieme ai nuovi metodi comunicativi come i social network Instagram e Youtube. Nel primo capitolo viene trattata la vita della pubblicità, dalla prima comparsa sino alla diffusione della televisione, e le strategie linguistiche di persuasione. Nel secondo capitolo vengono introdotti i social network, nuovi metodi di comunicazione, impiegati non solo per la diffusione di messaggi pubblicitari ma anche come mezzi di sensibilizzazione per la popolazione.

La pubblicità di ieri e di oggi.

CAPUTO, ELISABETTA
2019/2020

Abstract

La tesi ha l'obiettivo di illustrare la storia della pubblicità, dalle gazzette francesi del XVII secolo ai social network di oggi. Vengono analizzate le strategie di comunicazione dei messaggi pubblicitari televisivi e stampati, insieme ai nuovi metodi comunicativi come i social network Instagram e Youtube. Nel primo capitolo viene trattata la vita della pubblicità, dalla prima comparsa sino alla diffusione della televisione, e le strategie linguistiche di persuasione. Nel secondo capitolo vengono introdotti i social network, nuovi metodi di comunicazione, impiegati non solo per la diffusione di messaggi pubblicitari ma anche come mezzi di sensibilizzazione per la popolazione.
ITA
The thesis aims to illustrate the history of advertising, from 17th century French gazettes to today's social networks. It analyses the communication strategies of television and print advertising messages, together with new communication methods such as the social networks Instagram and Youtube. The first chapter deals with the life of advertising, from its first appearance to the spread of television, and the language strategies of persuasion. The second chapter introduces social networks, new methods of communication, used not only for the dissemination of advertising messages but also as a means of raising awareness for the population.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14240/102931