Il tema principale di questo elaborato è l'importanza delle strategie di marketing tanto nel settore industriale che nel settore B2C.
In particolare, la tesi è strutturata in quatttro parti. Nel primo capitolo, verrà brevemente riassunta la storia del marketing e i suoi differenti stadi.
Nel secondo, mi concentrerò sui più importanti metodi di ricerca, che i marketing manager devono applicare in modo da prendere qualsiasi tipo di decisione in azienda.
Nle terzo capitolo, porterò avanti l'analisi della Giletta S.p.a., azienda leader nella produzione di attrezzature per la manutenzione stradale invernale.
Infine, nell'ultimo capitolo, il tema centrale sarà l'innovazione; come e perchè è importante per il prodotto del futuro.
In this dissertation, I will focus on the importance of marketing strategies in B2B as well as in B2C sectors.
In particular, I will structure the paper in four different parts. In the first chapter, I will briefly summarize the history of marketing and its different stages.
In the second, I will concentrate on the most important research methods, which marketing managers have to apply in order to make any decisions in the company.
In the third chapter, I will carry out an analysis of Giletta S.p.a., a leader company in the winter maintenance equipment production.
Finally, in the last chapter, the central topic will be the innovation; how and why it is important for the product of the future.